tisdag 28 juli 2009

Skall man be om ursäkt för att man inte skrivit på ett tag?

Jag tro inte att det är bra att bygga upp en skuldrelation till någonting man gillar. Men min bloggluft gick långsamt ur mig när jag märkte att mina ämnen som intresserade mig inte var så angelägna (förutom för en liten trogen skara läsare). Blondin Bella sades ha 600.000 läsare etc. Nu har jag gjort någon slags utvärdering om för vem jag bloggar och kommit fram till att om det skall bli bra måste jag göra det för min egen skull. Precis som med min konst.
Saker har som har betydande inverkan på mitt liv har hänt. Jag har trots flera års motstånd tillslut blivit med Facebook. Pang på en månad har jag över 230 vänner. Som fikar, badar, städar, behöver en boxningsboll i MaffiaWars, som åker bort och kommer hem och jag måste säga att det fanns ett liv före och ett efter Facebook. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men det är ytterligare något som jag måste ta ställning till varje dag och flera gånger. Ibland kan det få mig att känna mig omgiven av alla som jag känner och ibland känner jag mig ensam när alla gör så mycket saker tillsammans. Så på ett neutralt plan går det inte att förhålla sig. Tiden får väl guida mig till vilken sorts relation jag skall ha till fenomenet.
Jag tänker, skriver och skapar lika mycket som förut och rycker några lösa meningar från papper som ligger runt omkring mig så att det kanske kommer något intelligent ur den här bloggen.

Det är underbart att höra människor som inte har barn men hund, säga att det är samma sak. Men man hör aldrig människor som har barn säga att det är samma sak som att ha hund.

Rädslan är bara en känsla, en känsla kan inte döda dig.

Kan våra liv te sig så fattiga att vi dömer och kritiserar vår omgivning enbart för att bekräfta oss själva och det liv vi lever?

Man får aldrig de rätta svaren om man ställer fel frågor.


Kram.
P.

5 kommentarer:

  1. 提供最佳的十大生活資訊與分享:
    你知道哪裡有好吃的蛋糕嗎!
    你知道白蟻如何防治嬤!
    汽車隔熱紙一定是越貴越好嬤!
    哪一種棧板是具有環保!
    台中哪一家整形醫師縫雙眼皮最讓妳滿意!
    關鍵字的搜尋行銷要領
    如果要高雄旅遊,讓我告訴你高雄縣旅遊觀光景點
    會計事務所到底是做哪些事!
    長期照顧老人看護要如何選擇
    哪裡可以選到價廉物美的服飾批發!

    SvaraRadera
  2. du e ju så bra:-)) bra citat!

    SvaraRadera
  3. Hej Kompis.
    Jag tror att anledningen till att människor sitter och läser bloggar tillhörande någon bystig, ofta rätt enkel(läs blåst)blondin är att det får en annan att framstå som otroligt påläst, begåvad och klok!!
    Det blir en egokick.
    HOppas du har det bra.
    Puss

    SvaraRadera