fredag 3 april 2009


Konstklubben.




Det gick bra, korten blev klara och jag blev nöjd. Sedan är det massa saker som skall fixas. Sidan som håller på att göras för kläderna beter sig annorlunda på min dator än på andras så då måste vi försöka lokalisera problemet. En massa ”men kolla nu då” mail och jag som fotar av min bildskärm och skickar tillbaka med texten ”varför ser det ut så här”. Som sagt allt tar längre tid än vad man tänkt sig. Jag som hade tänkt börja på alvar med kläderna, men så blev inte fallet. Dagen fortsatte och jag tycker att jag springer hit och dit men kan inte precisera vad jag har gjort. Jo jag fick ett jätte häftigt erbjudande att få vara med i ett globalt nätverk där bara speciellt inbjudna får vara med. Många tunga namn i världens alla olika toppskikt finns med på listan och nu även mitt. Känns väldigt smickrande. Man blir ju sittandes en liten stund och skall fila på sin profil. Men jag han till och med lägga ut två av mina skulpturer till försäljning innan jag var tvungen att kasta mig tillbaks till verkligheten. Nu måste jag städa ut ateljén för att Falu Kommuns Konstklubb skall komma på studiebesök klockan 19.00. Detta var inbokat sedan länge så tyvärr som förälder med ständigt dåligt samvete kunde jag inte åka och titta på Felicia som spelade Diggeridoo på hennes skola i kväll. Men en videokamera som jag hade laddat med batterier och ny film hämtades och skall väl förhoppningsvis ha fångat det hela.
Det låg två nedmonterade oljebrännare på golvet i ateljé och efter en halvtimme hade jag monterat ihop den som skulle lämnas tillbaka. Sedan kom Konstklubben. 20st entusiastiska och jätte trevliga människor som stod ut med mitt konstanta pratande om allt från det som jag tänker på till rent konstprat. Men alla verkade glada och nöjda när de nästan två timmar senare lämnade ateljén. Då satte jag på datorn och gjorde klart websideshuvudet med tillhörande menyer åt hemsidan för tankesmedjan som jag senare mailade iväg. Tänkte att det är lika bra att jag gör det nu så kan jag kanske koncentrera mig på kläderna i morgon. Innan jag kröp ner för att sova blev liggandes i sängen och pratade i telefon med en underbar människa, tills det var dags att stämpla ut för dagen. Mysigt att känna sig som 16 år ibland.

1 kommentar:

  1. Ja men dom ser ju trevlig ut dom där från Falu konst klubb. Lite gammel modiga kläder? men du kan väl designa några nya till dem?

    Ulla Bella

    SvaraRadera