tisdag 7 april 2009

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!


Ni får ursäkta min obefintliga uppdatering av bloggen. Men så blir det ibland. Jag har haft så mycket att göra så jag springer mellan stationerna. Sedan skall saker ändras och göras om och jag blir helt galen till slut och då är det svårt att sätta sig ned för att vara social i bloggosfären.
Men jag hinner uppfatta att Sverigedemokraterna vinner mark och undrar om vi får den verklighet som vi förtjänar. Höger eller vänsterpolitik som grundar sig på diktatoriska värderingar på den nivån har bara kostat en massa människor livet genom historien. Alla tror alltid att ja men det drabbar väl inte mig, jag är ju på deras sida. Varför vill vi ha ett ännu mer pennalistiskt elitsamhälle. Jag trodde att vi tyckte om när det var lite mjukare och mysigare. Att vi tror att vi sitter inne med någon som helst intelligens mellan Let's Dance, Melodifestivalen eller Dansbandskampen som skulle inebära bättre levnadsvilkor för våra barn. Men vi skapar vår egen framtid och kan inte stå där förvånade och säga men hur kunde det bli så här nu då.
– Va! Får man verkligen använda FRA och terroristlagarna på det här sättet?
När vi fattar viktiga beslut, kom då också ihåg att vi är det enda djuret som söker upp sitt eget dricksvatten för att bajsa i det varje dag.

1 kommentar:

  1. Jovisst är det ruskigt med Sverigedemokraterna - men då lär aldrig komma mycket högre än 4-5 %. Mycket värre är att vårt största fackförbund trodde att de kommit på ett fiffigt sätt att dela ut bonus till de egna - i form av mycket välbetalda styrelsejobb. Att det finns en överenskommelse bland politikerna att ingen skall - eller kan - ha mer än fem styrelseplatser gällde definitivt inte girigbukarna i LO. Men som vanligt när man kommer på dem med att ha fingrarna i syltburken så sluter de upp helt bakom varandra. På samma sätt som gjorde att de "i demokratisk ordning" valdes till sina befattningar.
    Vad var det Hamlet sa? Jo: "something is rotten in the state of Denmark".
    Ruskigt är det eftersom jag visserligen ibland knorrat över facket men ändå inser att en fungerande fackföreningsorganisation är grundläggande för all demokrati.
    Det finns så många sätt att skita i det demokratiska vattnet. Tyvärr!!!Bigge

    SvaraRadera