torsdag 2 april 2009

Mönsterkonstruktör.



Sorry att det inte blev något inlägg i går, men jag försöker att sammanfatta vad som hänt fram tills nu. I går började jag med att åka ner till vårdcentralen för en hälsocheck. Snabbt in, mobil av, snabbt ut, mobil på. Sedan åkte jag vidare in till staden med alla färdiga vepor för att leverera dem till de som skall göra dem. Ca 2 veckor skulle det ta. Sedan gick jag till biblioteket för att leta efter en bok ”Mönsterkonstruktion för herrkläder” men de hade bara den för damkläder. Jag har blivit lovad att få låna den av Kattis senare, men jag vill ju jobba NU! Så jag gick vidare till en tidnings butik för att leta efter ett bra mönster som jag kan utgå ifrån. Skulle kolla i senaste Burda, men helt vansinnigt så har de plastat in tidningen så att man inte kan se vilka modeller det är i. Kassörskan var så snäll och klippte upp påsen så att jag fick se modellerna. Som tur var fanns det en som kunde fungera så jag köpte den. Sedan förbi Kattis på fiket och få lit konsultation angående omarbetningen av mönstret. Vidare och säga att jag åker hem nu till Tempel of Art. Känns lite fel att bara åka förbi utan att säga hej. Det är alltid lika trevligt. Hemma börjar arbetet och jag höll på tills sent. klockan var 12.35 när jag släckte lampan.
Nu är det en ny dag och jag fortsätter med mina mönster vid frukosten. Skall fixa i ordning så att det bara är att köra sedan. Men först måste jag ner i studion och göra några nya visitkort till tankesmedjan som jag är med i.
Hinner höra om mordhotade politiker i Sverige. En av dem har nu hoppat av på grund av alla hoten. I samband med ett beslut i invandringsfrågor så får han ett samtal där någon säger ” I länder med ordning och reda så hade man gjort sig av med sådana som dig”. Länder med ordning och reda frågar jag mig, är det ur ett mer historiskt perspektiv som Nazi Tyskland, Argentina, Chile etc. I Ryssland just nu tar de livet av journalister och människorättsaktivister. Jag vet inte. Men vad jag tycker är fruktansvärt är att de här människorna för över sina sjukdomar till sina barn som sedan får brottas med det arvet under hela sitt liv. En politiker berättar att hennes barn kommer hem från skolan och det är barn som har sagt att tackvare deras mamma är moderat skall hon skjutas i huvudet. Demokrati är det viktigaste vi har och måste värnas om. Vi har tyvärr inget annat system som är så barmhärtigt mot sina motståndare.

I listen to the radio about the murder threatened politicians in Sweden. One of them has now dropped out because of all the threats. In connection with the decision of the immigration issues he got a call where someone says "In countries with discipline and order they would make the process short with people like you". Countries with discipline and order…hm. I ask myself, doe’s he mean from a historical perspective countries like Nazi Germany, Argentina, Chile, etc. In Russia right now they are killing journalists and humanrights activists. I don’t know.
What I find worst in all of this, is that these people gives there diseases to their children, and force them to live their life with the heritage of hate throughout their lives. A politician spoke about that her children came home from school and there were children who said that, thanks to that their mother was a republican she should be shot in the head. Democracy is the most important thing we have and must be guarded. Unfortunately, we have no other system that is more merciful to their opponents.


Nej nu kör vi.

1 kommentar:

  1. När jag ser den där mönsterkonstruktionen blir jag yr i huvded. Fattar inte hur du får i hop det??
    Barbie mamman

    SvaraRadera