fredag 22 maj 2009


Inget speciellt.


Nytt projekt som innefattar teve, har dykt upp. Både roligt spännande och på ett nytt sätt som jag aldrig har jobbat med teve förut på. Hann med en tvätt och lämnade iväg en mapp med litografier till en kund på tisdagen innan jag blåste i min underbara bil till Stockholm för att alldeles försent, gratta Ann Schulman på hennes födelsedag.
Ann och Leif Schulman. Tog lite extra tid på mig för att försöka hitta en present till en människa som redan har allt. Men eftersom att njuta är vår gemensamma hobby så fick det bli en flaska champagne. Sedan bar det av till Birgerjarlsgatan och invigningen av Hår3000. En redan etablerad salongs nyöppnande av nya lokaler. En underbar lounge atmosfär med trevliga människor bra musik, en massa snittar och champagne.
Den alltid lika förtjusande och vackra Nathalie.Foto: Peter Ortvik.Frontface

Jag träffade Jämställdhets- och integrationsminister Nyamko Sabuni. Vi pratade en stund och hon fick ett signerat ex. av min nya bok. Andra som var där: Systrarna Graaf, Kishti Tomitam.fl. Nathalie har sitt eget exclusiva hudvårdsföretag Skindeep i hår tretusens lokal. Peter Ortvik från Frontface hade varit med och arrangerat det hela. Tack för en super trevlig tillställning. Efteråt var vi ett gäng som gick över till Birgerjarl och jag lämnade partyt 23.45 för att hinna med Statoil i Upplands Väsby som stänger 24.00 för införskaffandet av några Red Bull och bananer. De höll precis på att låsa men var så snälla och öppnade så att jag fick min reskost. 02.45 kör jag upp på gården hemma. Är lite speedad efter körningen men vaknar ändå av mig själv klockan 07.15 och går upp för att börja arbeta. Onsdagen blev en underbar dag då jag hade ett givande möte klockan 11.00 och trots att jag blev lite försenad så hade hon överseende med mig och det blev ett riktigt bra möte. Sedan ringde Erik Berglund som jag lärde känna när vi jobbade med Eftersnack för TV2 och berättade att han var i stan så då tog vi en fika på Waynes och jag försöker övertala honom med att han måste börja med långdriving. Han har alla förutsättningar för att bli riktigt djävla bra på det. Han är lång, stark och slår redan med vanlig driver över 300 meter. Det var riktigt trevligt att träffa honom igen. Sedan hämtade jag Felicia som legat på bänken framför Jocke i 5 timmar på Temple of Art och fått grunden till en sleeve gjord. Det blir sjuuukt snyggt. Du äger Jocke. Till middag lite fisk och pasta som har blivit lite av en favoriträtt hemma och jag tycker väl att det känns skönt att det är fisk och inte nödvändigtvis pizza. Torsdagen bara försvann jag försöker att undvika ett jobb som skulle ta en timma men nu har det tagit tre veckor och sådant är aldrig kul. Sedan lockade jag med Felicia och Felix att följa med in till stan och handla. Så trevlig att få vara själv med dem en liten stund. Vi köpte plockmat och hyrde en film. Efter att det var fördigtittat och färdigätet, fyllde jag diskmaskinen, satte på den och gick jag ned i studion och gjorde jobbet som jag dragit på hela dagen. Nu fick jag precis ett mail att det måste ändras igen. Efter ett gäng roliga och trevliga sms blev det ca.02.00, dags att sova. Just nu på fredags morgonen har jag en tvättmaskin på gång samtidigt som jag borstar tänderna, viker en tvätt och bloggar. Nu är det Fredag.

2 kommentarer:

  1. Kul att du är igång! Själv har jag rensat i trädgården men kom inte så långt jag ville när molnen kom emot likt "jaws" temat.
    Sedan har jag kört bil resten av dagen känns det som.
    Ang tatueringar så gaddade jag mig i Onsdags. Jag skickar en bild på mailen sen.
    -Maria

    SvaraRadera
  2. ..och eng Han Erik. Han är sjukt bra. Jag och Jon kollade alltid när han var på Eftersnack.

    SvaraRadera