måndag 9 februari 2009


Ett sissta ryck innan avslutningen. Det verkar vara så att om man håller på med kreativa saker som musik, konst eller dylikt så verkar man använda den delen av hjärnan mer. Då följer ofta allt i det kreativa liksom med. Jag försöker att göra allt som jag tycker är roligt. Konst, film, musik, design, skriva, fotografera mm. Jag samlar på musik instrument, och har just nu tagit upp en gammal dröm om att lära mig spela trumpet. Det står en trumpet på köksbordet och en b-kornett nere i studion och jag spelar lite då och då när tillfälle ges. Nu börjar jag kunna spela några slingor som går i några oktaver. Det är så fantastiskt i dag med inspelnings möjligheterna. Man kan ha en hel studio hemma på skrivbordet. Jag lägger in en melodi som jag har gjort. Musiken har något år på nacken. Sedan när attackerna mot Gaza började lade jag in något som jag kallar för abstract poetry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar