tisdag 17 februari 2009


I dag var det full fart ifrån början och jag älskar det. Det första jag ser när jag tittar ut genom fönstret är fyra rådjur som skuttar över rondellen. Samtidigt är det som att världen känner att man är på gång. Telefonen ringer och rätt var det är, är man i centrum av universum igen. Sjukt skönt. Det ringde bland annat en journalist och gjorde en telefon intervju om mig och boken. Han hade själv läst den och tyckte att den var bra. Det är bara 13.37!!!!Big time! Sedan har jag jobbat lite med Alexander Ewriks (Finest.se) tatuering och mailade precis i väg några förslag. Vi får se vad han säger. Det ringer och vi planerar för två möten i Göteborg.
Men ni kommer inte undan, lite politiskt måste det bli dag.
I dag vill jag pusha för Rolf Larsson som måste slåss för sin förbannade rätt att få tillbaka lite av ett helt livs inskickade skatte pengar nu när han behöver dem. Nu vill jag ta mej fan att våra politiker går ut i media och specar för vad var enda skatte krona går till. Här är en människa som har varit egen företagare hela sitt liv och till slut slitit ut sig. Undrar hur mycket skatt han har betalat till staten under alla dessa år. Med ett läkarintyg på att han måste vara hemma för att rehabilitera sig. Får han höra från försäkringskassan att de inte tycker att läkarintyget gäller utan de gör en annan bedömning att han är arbetsför. Statsministern med följe borde en gång om året åka runt i landet och pussa på fötterna på alla dessa egna företagare som bär upp det här landet på sina axlar.
Jag bara undrar var företagarna får sina krafter ifrån när de totalt motarbetas hela tiden. Det finns ingen chans i helvetet att man kan bli någorlunda rik bara på hårt arbetet i det här landet. Det är snar på helt omöjligt att bara få några kronor över om man inte kan skatte planera.
Som jag sa till en Post kassörska när hon tog en avgift på 45 Kronor för att jag skulle betala in en räkning: - ATT NI INTE SKÄMS!
Rolf säger vidare: - De flesta människor som är sjuka orkar ju inte bråka, men det gäller inte mig, JAG GER MIG ALDRIG!
Respekt! Du har min fulla suport Rolf. Go for it! På dom bara.

4 kommentarer:

  1. 45 kronor va billigt på posten på banken tar dom 150 kronor för att betala en räkning.

    Jag kan hjälpa dig att skatteplanera om du vill. Det är ingen konst när man kan och har gott om pengar...

    Joakim von Anka egen företagare

    SvaraRadera
  2. Finns det ingen annan i hela världen som tycker nåt?

    Semlan

    SvaraRadera
  3. En fri företagare -son till en industriarbetare-startade ett litet företag 1925. Företaget expanerade och hade tolv anställda som mest. Slet naturligtvis ut företagaren som dog utbränd vid 67 års ålder 1962.Han berättade en gån (omkr.1955) att han arbetade fram till 25 augusti åt staten, resten av året till sig själv och sin familj. Du fick aldrig möta honom -han avled innan du kunde få ett minne av honom. Han var din farfar. Den svenska staten dödade honom. Så du är ute i ett mycket gott ärende...Bigge

    SvaraRadera
  4. Gud va du är läcker och boken var jätte bra
    Ett fans

    SvaraRadera