måndag 9 februari 2009


Måndag. Det är lite splittrande att vara sin egen press agent i samband med releasandet av min nya bok, och att vara designer. Jag försöker lägga upp något slags mentalt schema. Pusha för boken på fm. och design på em. Jag har även fått en beställning på en stor föreläsning och skall göra om min powepoint till att mera behandla det som min nya bok fokuserar sig på. Då måste man tänka i helt andra termer. Timing, upplägg, uttryck och intryck. Det är mer som att tänka i samma banor som när man gör film. Helt olika saker. Jag måste strukturera upp min hjärna. Förra veckan ringde en kvinna i från Halmstad och bara skrek i telefonen över hur bra hon tyckte att min bok var. Hon hade precis köpt tio stycken som hon skulle ge till människor som hon tyckte borde läsa den. Sådant känns fantastiskt när man sitter ute i skogen, i det en sådan här dag, fantastiska landskapet. Bilden är tagen ut ur mitt köksfönster.

4 kommentarer:

  1. Synd att du särskriver så mycket.

    SvaraRadera
  2. Hej anonym!!
    Jag tror att svenska akademin har en blogg som du kan gå in på...

    Askungen

    SvaraRadera
  3. hej Askungen...jag håller med

    Krm från
    Tettadesign

    SvaraRadera
  4. Åhh vilket gulligt hus...
    Ulla-Bella

    SvaraRadera