måndag 16 februari 2009


Gjorde ett break i dag. Kände att jag behövde komma från ett tag, jag var ju även tvungen att åka för att köpa ett nytt munstycke till brännaren. Jag tror att det gick bra men just den jag hade tidigare hade utgått. Jag sålde en bok till den trevliga kassörskan. Unnade mig en sushi, alltid lika gott. Gick förbi Akademibokhandeln och såg att boken säljer. Känns jätte kul och skönt. Sedan gjorde jag det jag hade sett fram i mot hela förmiddagen. Satte mig på ett café och jobbade med översättningen på min bok. Jag har redan fått en förfrågan. Skönt att inte sitta hemma hela tiden. Bra musik i lurarna och en latte. Lite avbruten blir man, men det är mest både charmigt och trevligt. Stefan från De ski kom förbi och tog en kaffe och vi pratade lite affärer. Det är kul med Stefan det händer alltid någonting utanför lådan. Jag hade betalat parkeringen till fyra timmar. Så när tiden tog slut, packade jag ihop och planerade att åka hem men hamnade på ett annat fik av helt annan karaktär. Där blev det diskussion av det djupare slaget. Riktigt roligt det är inte så vanligt att jag blir sittandes i en grupp och pratar om sådant som verkligen intresserar mig.

1 kommentar:

  1. Va bra att du kom igång med översättningen och du verkar ha haft en trevlig dag, tur att du inte följde med mig till Himalaya
    Kram från
    Tettadesign

    SvaraRadera