måndag 23 februari 2009

Likt en guldfisk utanför skålen har jag sprattlat och flämtat mig fram genom dagen. Men jag tog mig samman och började med en överenskommen klädeskollektionsdesign. Det blev det första plagget och jag känner mig nöjd. Jag visade det för Felix och han ville ha en själv på en gång. Det är ett gott betyg.
Fick PAX, Svenska Freds tidning och kan meddela att efter ett hårt arbete att skapa ett totalförbud mot klustervapen så: I december anslöt sig nära hundra stater till en konvention som totalförbjuder klustervapen. Sverige ändrade till slut sin inställning och ställde sig bakom förbudet som innebär att det svenska klustervapnet Bombkapsel 90 avskaffas. Den 1 juni meddelade statliga sjunde AP-fonden att de säljer sina innehav av aktier i klustervapenföretag. Den 15 september följde även Första, Andra och Tredje AP-fonden efter och ytterligare fondbolag väntas göra samma sak. Många små krafter kan tillsammans förändra stora saker.
De är sjukt coolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar