lördag 21 februari 2009


Torsdagen började med ett litet fint paket från Tetta. Sådant värmer. Det var så mycket jobb nedlagt och dessutom en av hennes egna litografier på en liten söt ängel. Jag tyckte att det var värt att dokumentera och dela med mig av. Sedan bar det av till tågen som avgick 12.32. jag har med åren börjat lära mig att komma i tid och inte alltid behöva springa med bagar och väskor som håller på att skava hål i knävecken.
Det var ett grått dubbeldeckartåg som stod och väntade. Det är inte så vanligt på den här sträckan. Faktum är att jag aldrig har sett ett här uppe. Men de är coola tycker jag och när jag satte mig ner fick jag en förnimmelse av att jag faktiskt hade åkt dubbeldeckar tåg en gång när jag var liten i något land vilket jag har glömt. Men min upplevelse av att sitta med glastak och att likt på en förhöjd tron susa igenom landskaper, har jag kvar som en stark upplevelse.
Jag brukar alltid beställa min biljett med bords placering. Det innebär att nästan man alltid få trevligt sällskap på resan. I dag var det en försäljare som var väldigt trevlig. Det visade sig att han även hade besökt en av mina utställningar.
Efter att vi pratat en stund kände jag att det fanns ett litet kapitel i min bok som kunde vara av intresse för honom. Så jag slog upp boken och gav honom den. Han försavnn in i den, helt uppslukad. Efter fyra kapitel avbröt jag honom och frågade vad han tyckte. Boken var helt fantastisk tyckte han och skulle köpa den så fort han kom hem.
Sedan fick jag en avbokning på ett inplanerat möte som jag skulle ha 16.30 på Centralstationen. Personen hade varit tvungen att på grund av sjukdom hoppa in och jobba åt en vän. Det innebar att jag hamnade i limbo. Det är ett tillstånd jag inte gillar. Att sitta fast mellan två punkter och inte kunna göra någonting åt situationen. Så nu hade jag nästan 5 timmar till nästa punkt på agendan. Det var bara att dra till lägenheten köpa en appelsin, en redbull och lite naturgodis och lägga mig för att slötitta på teven och hoppas att tiden skull gå snabbare.

1 kommentar:

  1. Hmm Tull deklarationen var inte så tokig, på det paketet och grattis till att du inte missade tåget.
    Ulla Bella

    SvaraRadera