fredag 13 februari 2009

Fredag den 13:e. Ha ha ha…trodde jag ja. För det första så åker barnen till sin mamma vilket gör huset till en katakomb med tillhörande tystnad. Det är alltid lika svårt att vänja sig vid ensamheten. Sedan sätter jag mig och skall äta en lätt lunch bestående av lite kyckling med tillbehör. Då går proppen och huvudsäkringarna sitter på en stolpe ute på en äng en bit från huset. Väldigt o-upphetsande att i stället för att sätta sig och njuta av sin nylagade mat. Sätta på sig värsta vinter munderingen och pulsa ut till nordpålen och sätta i en ny propp. Där efter som kronan på verket, lyckas jag (och fråga mig inte hur) köra in en sylvass liten nagel sax i ögat!
Det gjorde så förbannat ont att jag stod och tryckte handen mot ögat i tjugo minuter. Samtidigt som jag med tårarna sprutandes, snörvlade och mumlade jag som något slags mantra att detta är ju inte sant. Nu skall jag avnjuta mitt jasmin te för att sedan åka in till stan med barnens saker. Det är bara att hålla tummarna att det går bättre.

1 kommentar:

  1. Stackars dig men du har missuppfattat alltihopa, Nagelsaxen klipper man naglar med, man ska inte köra upp dem i ögat. Men nu för tiden finns det fina emalj ögon. Och inom sjukvården kan du få ett gratis som hjälpmedel. Jag kan följa med dig om du inte hittar.
    Kram från
    Barbie mamman

    SvaraRadera