söndag 22 mars 2009

Blev räddare i dag när tre journalister från de sörsta tidningarna svarade ett rungande jaa på frågan om de tyckte att vi skulle ha politisk reklam i teven. De använde precis de argumenten som jag skrev om igår, varför inte på teven när det finns i tidningarna och att människor kan välja själva. Jag blir helt förtvivlad när jag hör dessa så kallade journalister. Är de födda i slutet på 1980 och har bara erfarenheter från en värld som sätter upp Paris Hilton på en piedestal och kändiskap är allt. Nä gå hem och läs John Pilgers The Hidden Agenda och lär er vad erat jobb handlar om. Det viktigaste är inte att ha en bild på sig själv i slutet på artikeln.

2 kommentarer:

  1. det som är mest frustrerande är att ingen reagerar över detta???? Är det bara för att ingen kan riktigt tänka sig in i vad det innebär? Det har ju inte hänt än i Sverige...
    Reaktionerna kommer efteråt?

    SvaraRadera
  2. Jag har varit och avnjutit ett antal barnbarn varav en - Gianna - passligt nog fyllde fem är. Så först nu på måndagkvällen kunde jag göra min vanliga vandring genom dina bloggade åsikter. Givetvis håller jag med dej - tacka för det - det är bara det att du uttrycker dej så mycket klarare än vad jag kan.
    Möjligen ett tillägg med anledning av MiansArts inlägg: när vi gapade och skrek på landets gator som arga unga 68-or kom vi på en sak. I Sverige kan det tydligen bara råda en åsikt i taget. Kanske är landet för litet, kanske ligger vi för nära nordpolen och Sibirien så att vi av klimatskäl inte klarar av något annat. Norrmännen är definitivt mognare än oss - av ren princip klagar man på allt som överhögheten och kapitalet bestämmer. Men det är klart - Norge har varit ockuperat sedan vikingatiden och fram till 1906 - demokratin lever ett mer självklart liv där
    Ändå vill jag påstå att det lönar sig att slåss mot alla olika odemokratiska påfund - detta med politiskt reklam som det senaste. För några år efter att vi slgos under sextioåttarörelsen så skedde en hel del ändringar i riktning mot en bättre fungerande demokrati.
    Så förtvila inte, ge aldrig upp. Demokratin har visst sina begränsningar men är ändå den bästa lösningen som står till buds just nu. Men demokrati kan inte existera utan sådana som du. Tystnar opinionen så öppnar sig samhället för odemokrati! Bigge

    SvaraRadera