onsdag 4 mars 2009

Tisdag kväll och jag faller för det inre trycket och åker ner till macken kl. 21.00 och köper godis. Att man kan vara så svagsint. Men när jag äter det senare har jag gjort mitt kast och får stå för det. Vilket gör det möjligt att sitta och klappa händerna av förtjusning över hur gott det är när jag sitter i soffan hemma.
Kris…Kris…Kris. Är allt man hör nu för tiden. Löner som är absurt höga och andra som blir av med sina fast de är i samma byggnad. Hur kan man ha en lön på över 10 miljoner i Sverige. Det låter som att man minst borde vara ägare av OPEC för att komma upp i sådana fantasi summor. En av ambassadörerna visar upp sitt rätta jag när han stöddigt och på ett översittarmaner sparkar på sådana personer som inte kan gagna honom i karriären men ler och slickar alla som kan vara honom till fördel. En riktigt otäck människa som för att skydda sig mot sitt dåliga självförtroende skaffar sig en otroligt stark självkänsla.
Vad är vi människor för varelser. Jag ser kravaller runt om i Europa där människor likt djur springer omkring och slår på allt, bränner bilar, kastar sten och jag blir alldeles trött.
Vi biter oss själva i svansen redan från början. Vi kan inte ha ett samhälle som är elitinriktat. Det måste finnas platts för alla slags människor. Alla vill tillhöra en grupp. Men om samhället bara säger att gör du inte som vi vill så får du inte vara med. Så föder det utanförskap. Utanförskap föder hat. Eftersom människan ändå redan från början upplever sig själv som ensam så blir ensamheten bara större vid uteslutande ur gemenskapen. Till slut har vi människor som är arga och ensamma och som tycker med all rätt att det är samhällets fel vilket gör det legitimt att hata det. Då kan det börja brinna bilar eller hissas fascistiska flaggor på gator och torg. Alla måste få känna sig älskade och behövda. Ingen har rätt att säga att du och du och du får vara med men inte du. Det säger bara allt om den som väljer. Men inget om den som inte blir vald.
Till er alla som inte blev valda LOVE!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Det är pga allt detta som du beskriver som vi faktiskt behöver åka ner till macken en tisdagkväll för att köpa godis. Och sitta som ett förtjust barn och vara nöjd över dom bitar man valde ut för att mumsa i sig under ett kort lyckorus!

    (Jag har skrivit om en film i min blogg. Little Criminals. Jag tror du skulle gilla den. Nu är det så att det är sjukt svårt att få tag i den då den aldrig släpptes på DVD. den visades på SVT för ca 15 år sedan, jag SKA få tag i den)

    SvaraRadera
  2. Haha XD Vem har sagt att det e dåligt att vara ett offer?! Om man inte skulle vara ett offer hur skulle vi då kunna överleva i denna värld?! :D
    /din son Felix

    SvaraRadera