söndag 15 mars 2009

I och för sig så har bara halva dagen gått så jag kan fortfarande hinna jobba lite. Men när man tittar ut en sådan här dag så känns det nästan straffbart att inte gå ut och hylla våren med sin närvaro. Jag tog en kopp Rooibos te, en liten Cohiba cigarr och satte mig på trappan och njöt utav att höra droppandet från taket. När cigarren och teet var slut så satte jag på Ipoden med lite Burt Bacharach och Earth Wind and Fire. Helt underbart. Efter en stund började solen att skymmas lite av trätopparna så jag gick in. Men när jag stod uppe i sovrumsfönstret och kände värmen. Öppnade jag dessa för första gången på hela vintern och fick in frisk varm vårluft. Då blev jag så till mig att jag ställde mig i solen och spelade Du skall inte tro det blir sommar och My funny valentine på trumpet.

1 kommentar:

  1. Din dag känns ju som en stillsam,stämningsfull, vacker film.

    SvaraRadera