torsdag 26 mars 2009


THIERRY MUGLER.
En av mina absoluta design favoriter.

Klockan är 05.45 och jag har ett ägg som kokar och en tvättmaskin som går. Vaknade av att det var kallt och insåg att pannan hade stannat. Det hade den gjort i går med. Men efter att jag åkte in till staden i tron på att det var ett nytt munstycke som behövdes och köpte ett, börjar jag bli orolig att det kan vara någonting värre. Jo då vi fick bär ner lådan till lastblilen som inte kom upp för backen. Chaufförens mobil ringde och han hade musiken till filmen Fredagen den 13:e som signal...respekt.
I dag skall jag börja med att göra en logo till en internationell tankesmedja som jag har fått erbjudande om att vara med i. Sedan när affärerna öppnar skall jag åka och titta på tyger. Jag skall designa och sy tre plagg för mitt nya klädesmärke. Det skall bli riktigt roligt. Jag tycker om att sy och det var ett tag sedan nu. Jag har dessutom gjort en ny bekantskap med en så trevlig butiksägarinna som även visade sig vara mönsterkonstruktör. Så jag tänkte svänga förbi och hoppas att hon är inne och har tid för att titta på designen och om hon har några roliga lösningar på konstruktionen.
God morgon.
Då kör vi.

3 kommentarer:

  1. Fan va bra du skriver, dessutom förbannat trevlig
    -bra bok,har läst den en gång nu.
    (ligger som startsida nu)
    -det blir nog flera gånger....
    TACK!
    /Tryckarn i Sundborn

    SvaraRadera
  2. Fotade du Chaufören vid det lilla badhuset där rådjuren bor? I så fall så vill vi att du ska veta att vi också är intrsserade av huset.
    Kram från Familjen Adams

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missade suchi lunchen, men hade verkligen panik, skulle vara i Iggesund klockan fyra kom dit kvart i.
    Sen började olje lampan på bilen lysa..lovely
    Tettadesign

    SvaraRadera