lördag 28 mars 2009

Kall Lördag.


Peo ringde i går och berättade att han hade hittat en person som eventuellt har ett fäste till min nya brännare. Men han är i Älvdalen och kommer hem på söndag. När jag vaknade i morse och tittade ut bestämde jag mig för att stå ut i två dagar, tills han kommer hem. Det går inte att vara kreativ när man fryser så jag tog tag i kontorsarbete som jag har skjutit upp alldeles för länge. Så med vantar och mössa är det kontoret som gäller. Jag satte Miami Ink i dvdn så det var någorlunda uthärdligt.
Det är ett av mina favoritprogram. Programmen innehåller så mycket från personligt drama till ren fåfänga, inbakat i en kreativ och levande miljö. I dag struntade jag i kylan och lagade maten. Det blev ruskigt gott.
Smörstekt Kummel med nykokt bladspenat med lite smör, salt och svartpeppar. Färsk spenatpasta med hackade soltorkade tomater samt vitvinsås. Som sagt ruskigt gott. Nu blir det en kopp VARMT rooibos ingefärate som avslutning.

3 kommentarer:

  1. Tittar oxå på Miami Ink ofta!!

    SvaraRadera
  2. När kommer DIN kokbok? Du är ju en "snitsare" på att laga mat.
    Måste erkänna att jag tar en del ideér från dig, när det kommer till middagstankar.
    Hoppas du fått värme i huset.
    Men som en man sa: "Det är bättre med kyla, för då kan man klä på sig. Är det för varmt kan man inte ta av sig mer, då man är naken".
    Varma tankar från Muck

    SvaraRadera
  3. Ja... jag väntar verkligen på den där kokboken?

    en ta för guds skull inga recept från tetta design bara!
    För sist jag kollade så var det gädda som luktade dy och en Köttfärslimpa som såg ut som en kokt hjärna.
    Kram från
    Kajsa Varg

    SvaraRadera