måndag 16 mars 2009


Ja så här kan det också bli ibland. Började dagen utan att bloggen ens fanns med i mitt medvetande. Orkade inte lyssna på radion och var ganska själsligt utmärglad efter det att jag betalat en mördande stor elräkning. Jag blir så irriterad över att även livets nödtorft skall kosta pengar. Att ha tak över huvudet plus vatten och värme Tettan berättade att en vatten ledning hade gått sönder där hon bor och det hade satt hela samhället ur spel. Tänk bara att du inte kan spola. Vi tror att vi blir starkare med utveckling men många gånger kommer vi bara längre och längre bort från livets verkliga mening.
I dag skall jag fernissa tavlor och beställa virke som jag skall bygga en fraktlåda av till konsten som skall skickas. Efter det skall jag göra klart några sidor till webben för mitt nya klädmärke. Jag letade igenom massa skisser i jakten på en bild som jag ville använda. Det finns så många högar och det är blandat skisser och texter på alla papper både på fram och baksidorna. Jag hittade den här texten och kände att jag ville dela med mig:

Vi vill alla hjälpa varandra vi vill leva bredvid varandras lycka inte bredvid varandras olycka. Vi vill inte hata eller förakta varandra. Den här jorden har plats för oss alla och den goda jorden är rik och kan förse åt oss alla så att våra liv kan bli fria och underbara. Men vi har förlorat vägen. Girighet har förgiftat människans själ och har barrikaderat världen med hat. Vår kunskap har gjort oss cyniska och vår intelligens har gjort oss hårda och elaka. Vi tänker för mycket och känner för lite. Vad vi behöver mer än teknologi är kommunikation. Vad vi behöver mer än intelligens är vänlighet och ömhet. Utan dessa egenskaper blir livet innehållslöst och vi kommer att vara förlorade.

Den var väl värd att dela med sig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar