måndag 30 mars 2009

End of the line.



Jag måste bara förklara lite hur min hjärna fungerar. Det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var. Tänk om Kina och Japan tvivlar på USAs återbetalningskapacitet på de stora lånen. Kina och Japan har nästan lånat ut halva USAs hela stads skuld. USA i sin tur använder lånade pengar för att hålla sina värsta motståndare i schack genom att hota med att dra in bidragen om de inte sköter sig. Hm…så fungerar jag.

Dagen börjar kallt som vanlig, inne på fjärde dagen nu. Får tag på Peo som berättar att han inte har kunnat hitta ett brännarfäste men att han har hittat en begagnad brännare som kan fungera. Jag kan få den senare i dag. Sedan måste jag besiktiga min bil innan sista mars. Ringer bilbesiktningen och en lagom snorkig telefonist talar om för mig att den första tiden är i början på maj och att jag kommer att få körförbud hela april. Jag frågar om det finns någon annan lösning nu när jag betalat både skatt och försäkring. Nej svarar hon och det var det. Det är ett svar som jag inte kan acceptera. Jag åker till bilbesiktningen och en otroligt trevlig mekaniker tar sig tid och lyckas fixa en tid 13.40. Hurra för sådana människor. Det är ingen idé att åka hem så jag drar ner på staden. Pratar en stund i telefon med en underbar och fantastisk människa och försöker att ordna ett möte, men det verkar svårt. Jag tar en liten sushi och lyckas locka in AC som passerade utanför. Kul att se henne det var ett bra tag sedan jag såg henne sist. Sedan upp till besiktningen, bilen gick genom utan anmärkning 13.37. Efter det letar jag efter en billackeringsfirma som jag hoppas skall kunna hjälpa mig att motivlacka ett klubb huvud åt Johan Tumba som han skall ha på SM i longdriving. Hinner med ett shortstop hos Temple of Art och lämna en dedikerad litografi. Sedan hem för att gör en visitkortsdesign till tankesmedjan i Stockholm som jag skall jobba med. Jag jobbade klart med kortet men sedan var jag tvungen att sluta för jag var så kall om fötterna att jag tappat känseln. Peo glömde brännaren men jag kunde åka och hämta den själv hos honom vid 18.00 och efter att ha bytt delar
och mekat med tre brännare så klockan 21.00 går den i gång och redan nu 22.10 medans en tvättmaskin står och går märker jag en skillnad på luften i huset. Nu kan man börja jobba igen. Fast först skall jag hänga tvätten.

2 kommentarer: