fredag 27 mars 2009

Kolapps.

Tänkte att jag skulle jobba med kläderna i dag. Men när jag vaknar 05.40 så är det kallt och pannan har lagt av. Ner i källaren och köra de vanliga rutinerna men ingenting funkar så jag väntar till 07.30 innan jag måste ringa min brännare doktor Peo. Han kunde komma förbi runt lunch. Sedan kom Felix tillbaka och hade missat bussen så jag skjutsar honom till skolan. Det är för lång tid tills mitt möte ca: 12.00 så jag åker hem och försöker jobba. Men det är svårt att koncentrera sig när det blir kallare i huset och man inte vet vad som är felet. Peo kommer vid 11.00 och har med sig en annan brännare. Den passar inte i fästet fast det är samma märke men en nyare modell. Så vi börjar plocka isär den för att plocka delar. Vi byter ut oljepumpen och efter en massa skruvande och fixande är den till slut på platts. Vi tar ner den i källaren, monterar den och pannan går igång. Vi tar en kaffe och pratar lite innan vi måste iväg. Peo till ett möte och jag till ett annat. Kattis är utbildad mönsterkonstruktör och äger ett coolt ställe som är espressobar samtidigt som hon säljer ekologiskt mode och streetware. Det är en riktigt juste stämmning där. Hon tittar på mina skisser och ger mig lite tipps om vad jag behöver tänka på när jag gör mina jackor. Sedan kommer Jörgen förbi och vi har en underbar diskusion igen om människan i relation till sitt liv och sin omgivning. Åker en sväng förbi Temple of Art och morsar på grabbarna innan jag åker hem. När jag kliver in hemma känner jag att det är kallt och mycket riktigt så har pannan stannat igen. Jag hade köpt lite fisk, färsk spenat, soltorkade tomater, grön färsk pasta och vitvin sås och tänkte laga en god middag (kanske för två);). Men efter tre timmar då jag plockat isär den nya och gamla och modifierat delar för att inse att det inte fungerar. Så blev jag så trött att jag la fisken i kylen och åkte för att köpa pizza och godis. Huset blir kallare för varje minut och i morgon bitti åker jag till tippen i hopp om att hitta ett annat brännarefäste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar