tisdag 24 mars 2009


Så var det avklarat. Vaknade 06.30 och fixade i ordning det sista innan jag skulle sticka till föreläsningen. Kommer ut där kung Bore har slagit klorna i världen och bilen var totalt in isad. Till slut kommer jag iväg en kvart försenad. Det visade sig inte vara någon fara med tiden när jag kom fram och föreläsningen gick lysande. Skratt och applåder samt några böcker sålda. Sedan ner på stan och åkte förbi Tempel of Art. Vi gick för att ta en fika och Jocke åt lite frukost. Strax innan blev jag stoppad av polisen och fick visa mitt körkort för första gången någonsin. Jag försökte sälja lite böcker till poliserna men de var utan kontanter. Mike, Mårten och Jocke är helt uppslukade av sitt äventyr. Om två veckor åker de till Borneo. Så vad vi pratar om under fikat är spindlar, ormar och dödliga sjukdomar. Sedan bär det av hemåt för mig och resten av dagen blir det kontor. Skriva och få iväg fakturor, det tar alltid så mycket längre tid än vad man tror. Men nu är det gjort. I morgon kommer de och hämtar lådan och vi får väl se om de kommer upp för backen med lastbilen, annars får vi väl bära ner den till vägen. Den väger bara 36kg tack och lov.

3 kommentarer:

  1. Den här bloggen fick du nästan inte ut på grund av mig, men du har tid för alla och det är det bästa med dig...
    tettadesign

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att sanningar gör ont..kan man inte komma undan på nåtot sätt?
    Ulla Bella

    SvaraRadera
  3. Gör som jag Ulla-Bella,bli aldrig vuxen.
    Pippi Långstrump

    SvaraRadera