söndag 15 mars 2009

Det blev ingen slutrapport i går men det var ju ett ganska långt inlägg ändå.
I går vid lunchtiden ungefär kom Anderz förbi. Han har pratat ett tag om att vi skulle åka upp till en gammal arbetskollega till honom som har öppnat ett stentryckeri i Styrsjöbo. Så nu passade all timing och vi sätter oss i bilen och ställer in siktet mot Leksandstrakten. Det går förvånandsvärt smidigt att bara gena genom landet via Sågmyra, och rätt var det är är vi i Leksand. Utan gps så hittar vi även Styrsjöbo och stentryckeriet. Det drivs av en förtjusande och trevlig kvinna med namnet Eva. Tryckeriet ligger i en gammal fäbodsliknande byggnad som Eva har totalrenoverat själv och nu ensam driver. Hon berättar historien om när det brann och hon lyckades på några minuter tömma hela galleriet innan hela taket var borta. Allt det här var borta.

Eva dukar fram lite fika och vi sitter, fikar och pratar framför hennes kamin. Hur mycket mer Dalarna kan det bli, man kanske till och med sitter i en sån kultur explosion att det var i dessa trakter de spelade in Fäbojäntan. Konst, erotik och urkultur på samma ställe…13.37. Vi fikar lite mer och pratar, Anderz och Eva pratar lite gamla jobb minnen och sedan bär det av hemåt. När vi passerar Sågmyra tar vi en sväng in förbi Lager 157. Det är en stor outlet och man vet ju aldrig. Jag hittar faktiskt ett par Filippa K byxor för 90:-. De har kostat 1300:- så det tycker jag att jag kan unna mig.
Det kändes lite wierd att publicera bilden. Jag vill inte ta över Linda eller Blondin-Bellas plats i bloggosfären. Men 90:- jag kände att jag bara måste visa. Det räcker inte ens till knapparna och blixtlåset.

2 kommentarer:

  1. Snygga brallor!!Brukar alltid gå in på Lager 157 i Gällstad / Småland o köpa kläder...man kan alltid fynda...visste inte att det fanns norrut.

    SvaraRadera
  2. Inte för att Orsa och Leksand har mycket gemensamt, men, fäbod som fäbod, falukorv som falukorv xD 13.37

    SvaraRadera