tisdag 10 mars 2009


Ibland hamnar jag liksom i limbo mellan två klockslag och kommer mig inte för att göra någonting i väntan på att klockslaget för nästa uppgift infinner sig. Annars kan jag göra flera saker samtidigt. Så när klockan blev 10.30 satte jag mig i bilen och for in mot stan. Köpte munstycke till brännaren, det sista som fanns i den storleken. Åkte ner till centrum, parkerade och åt en liten sushi. Super gott. Gick in på Akademibokhandeln och fick höra att de sålt slut igen och ville göra en till beställning. Gick förbi frisersalongen 90 grader och hälsade på den otroligt vackra och trevliga Helena. Vi pratade lite och en av frisörerna köpte en bok. Gick även förbi frisersalongen Orr och Stuffe och hälsade på tjejerna där. Alla är så trevliga. Åkte sedan och införskaffade bakverk som jag och barnen skall avnjuta lite senare var det tänkt. Sedan förbi te och kaffeboden för att köpa nytt Rooibos Ingefära tea. Otroligt gott just nu mitt favorit te och jag dricker säkert minst tre stora koppar om dagen. Sedan gick jag till ett litet café och tog en liten latte och där träffade jag på Jörgen, alltid lika trevligt. Vi pratade om sådant som jag tycker är intressant, människan i relation till sitt liv. Sedan Hemköp och köpa färsk fisk som jag kommer att servera med färsk spenatpasta och vitvinssås. Några saker till blev det och när jag kom hem hade det självklart snöat så mycket att jag inte kom upp för backen. Men med en fortfarande blödande själ efter kampen i går så insåg jag redan efter första försöket att det var lika bra att gilla läget och parkera nere vid vägen och gå hem. Efter att jag packat upp alla sakerna på disken i köket så bestämde vi att bakelserna inte kunde vänta tills efter maten som det var tänkt utan var tvungna att förbrukas omedelbart. Vilket vi även gjorde. Hur himla gott som helst. Så det blev ett litet mysigt firande av min födelsedag tillsammans med de människor som betyder allra mest för mig. Jag fick en present av Felicia.
Bara texten är fantastisk, att ha det privilegiet att någon kallar en för pappa känns så stort. Att få skriva det i sms eller mail lika så.

5 kommentarer:

  1. Åh, nej.. =_= skulle du lägga upp det där på bloggen! O_O Nu kommer alla som läser tro att jag antingen är 5 år eller 18 med proteser till armar...

    SvaraRadera
  2. Nämen, grattis på födelsedagen! Jag blir alltid lite liten när jag fyller år. Vaknar å känner, Det äj MIN föödelsidag idag, så det så! Ge mig pjesentej och godis!
    Vet inte varför. Ett desperat försök till att få vara liten och tas om hand om igen.
    Hoppas du har haft en fin dag.
    Maria

    SvaraRadera
  3. Vaa..fyller du år i dag? Lustigt, jag har tre vänner till som fyller år i dag.
    Grattis Kramar från
    Tetta

    SvaraRadera
  4. Om du fick den boken i födelsedags present så har du skrattat en hel del i dag ( : den är fantasktisk. Man ska verkligen passa sig för skriva lappar.Den som inte tar bort luddet ska dö....tänka att få läsa den uppmaningen i tvättstugan, jag riktigt känner hur håret reser sig(underbart)
    Ulla Bella

    SvaraRadera
  5. hmmm...har nog missat nåt`...vad heter din bok?
    Och grattis!!!

    SvaraRadera